4 טיפים לשליחת ניוזלטר ללא ספאם

לאחרונה פנו אלי מספר לקוחות בנושא שליחת הניוזלטר שלהם. הם רצו לדעת מה עושים כדי להיות בטוחים שהם עומדים בחוק הספאם – חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון מס' 40), ולא חשופים לתביעה מצד אלו המקבלים את הניוזלטר שהם שולחים.
הנה 4 צעדים פשוטים שיש לבצע על מנת לוודא שאתם בצד הבטוח של העניין:

  1. וודאו שכל מי שנמצא ברשימה נתן לכם את אישורו המפורש
    מותר לשלוח ניוזלטר רק למי שהסכים לכך באופן מפורש אם באמצעות הצטרפות לרשימת תפוצה, במידה והוא לקוח שלכם אשר הסכים לקבל מכם דיוורים או אם רכש מוצר והדיוור מתיחס לשירות מסוג דומה למוצר אותו רכש.
    במידה ויש ספק – כדאי לוודא שכל מי שברשימה אכן הסכים לכך – ועל כך בהמשך.
  2. יש לרשום בראש הניוזלטר "פרסומת"
    קצת מבאס, אבל על מנת לעמוד בחוק הספאם, שאת הקישור אליו אפשר לראות בתחתית הפוסט, יש לרשום בראש הניוזטר את המילה "פרסומת". לא ברור אם זה צריך להופיע בשורת הנושא של הדיוור או בחלק העליון שלהדיוור עצמו, אך הוא חייב להופיע.
  3. וודאו כי קיים קישור "הסרה מהרשימה" כמו גם פרטי קשר שלכם
    בכל דיוור שאתם שולחים, חייב להיות קישור להסרה מהרשימה כך שהגולש המקבל את הדיוור יכול להסיר עצמו מהרשימה בקלות באמצעות לחיצה על הקישור. הקישור יופיע בד"כ בתחתית הדיוור, ליד שאר הפרטים הטכניים (אך החשובים) כמו: כתובת אתר האינטרנט של השולח, כתובת פיזית (אם רלוונטית), פרטי יצירת קשר.
  4. מותר לשלוח הודעה ובה אתם מבקשים מהנמענים להירשם
    זוכרים את סעיף 1? כשאתם לא בטוחים ב 100% לגבי הרשימה שלכם? מותר לכם לשלוח הודעה לכל הרשימה שלכם או כחלק מהדיוור הרגיל שלכם ובה אתם מציינים כי אתם רוצים להיות בטוחים שאותו נמען אישר לקבל את הדיוור, ובמידה ולא, הוא יכול להסיר עצמו מהרשימה. ובאותו אזור לאפשר לגולש להסיר עצמו מהרשימה, באמצעות קישור שנמצא ליד פיסקת טקסט זו. זה צעד שבכל מקרה כדיא לבצע פעם בתקופה, הפעולה מרעננת את הרשימה ומבטיחה שמי שכן נשאר ברשימה הוא רלוונטי עבורכם. ועבור מי שמקבל את הדיוור אתם מציגים עצמכם ככאלה שאכפת לכם מפרטיות הנמענים שלכם.

ומה קורה אם לא נעמוד בתנאים האלו? אנחנו חשופים לתביעה בגובה 1000 שקלים עבור כל דיוור שהתקבל למי שלא הסכים לכך ובנוסף פיצויים בהתאם להחלטת בית המשפט. מעבר לקנס הכספי המיותר, חבל להיגרר לבית המשפט ולבזבז זמן ומשאבים מיותרים , שלא לדבר על פגיעה בפעילות העסק, המוניטין והלקוחות הקיימים שלנו.
בצעו את 4 הצעדים הפשוטים למעלה, ותהיו בטוחים.

להלן הקישור לחוק הספאם.

הבהרה: אינני עורך דין והתוכן שנרשם בפוסט הזה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. במידה ואתם מתלבטים בנושא, כדאי להיוועץ עם גורם משפטי מוסמך.

פורסם בקטגוריה הדרכות, הודעות אחרונות מהבלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *