הטיימליין (Timeline) החדש של פייסבוק, על מה בדיוק מדובר? (דף אוהדים)

לגיקים שבינינו:

תמונה ראשית (Cover Photo):
851 פיקלסים רוחב על 315 פיקסלים גובה. ניתן להתאים ולמקם את התמונה אחרי שמעלים אותה לדף

תמונת פרופיל:
180 על 180 פיקסלים

תמונות הטאבים:
111 על 74 פיקסלים, 4 טאבים מופיעים כאשר שלושה מהם ניתן לערוך

אודות:
150 תוים של טקסט תיאור. פייסבוק יחתוך ויוסיף קישור לאזור "אודות" במידה ועברתם את 150 התווים.

פייסבוק משנה לעיתים תכופות את העיצוב ופונקציונאליות של עמודים על מנת לאפשר לנו הגולשים והמשתמשים ממשק חוויתי, מהנה, מהיר וכיפי. שדרוגים נעשו בעבר לתצוגת התמונות ולפרופיל האישי, עכשיו מגיע תורם של דפי האוהדים, אותם דפים בהם אנו נוהגים לעשות בהם "לייק", אליהם הוכנס הטיימליין. אז במה מדובר?
(הערה: בתאריך 30/3/2012 יעברו כל הדפים באופן אוטומטי לפריסת הטיימליין החדשה, עד אז תהיה אפשרות למנהלי הדפים לעבוד על התצורה החדשה ועדיין להגיש לגולשים את הדף בפורמט הישן)

הטיימליין הוא אופן תצוגה המאפשר להציג באופן כרונולוגי את חיי המותג שלנו וטומן בחובו עוד מגוון אופציות חדשות כגון תמונה ראשית, מיילסטונס ועוד.

בסקירה קצרה זו אציג את עיקר השינויים שבוצעו בדף האוהדים (דף עסקי) בפייסבוק. במידה ויש לכם שאלות, הערות והארות אשמח אם תגיבו בסוף הפוסט.

הרעיון המרכזי של הטיימליין הוא לספר את הסיפור של העסק או המותג שלנו על מנת ליצור שיח מעניין עבור הגולשים שלנו.

הטיימליין מורכב ממספר אלמנטים:

תמונה ראשית (Cover Photo)

התמונה הראשית של הטיימליין היא אימג' גדול ומרשים אשר יתפוס את עין הגולש ויעביר מסר שיווקי של המותג שלך. גודל האימג' בפיקסלים הוא 851 רוחב על 315 גובה.

טיפ: החליפו את האימג' לעיתים קרובות בהתאם למטרות ויעדי המותג שלכם, בהתאם לקמפיינים או ארועים הקשורים למותג.

אזהרה -  פייסבוק אוסר להציג את הדברים הבאים בתמונה הראשית:

  • הצגת מחירי מוצרים
  • פרטי קשר (כולל כתובת אתר אינטרנט)
  • קריאה לפעולה
  • הפניה לעשות "לייק" או לשתף

תמונת הפרופיל

התמונה מייצגת את המותג שלכם ותשאר בד"כ קבועה. אם אתם רוצים להיות קריאטיביים – עדכנו את התמונה הראשית ולא את תמונת הפרופיל. כפי שלוגו המותג שלכם משתנה לעיתים נדירות, כך גם תמונת הפרופיל תשתנה לעיתים נדירות. גודל התמונה 180 על 180 פיקסלים.

טיפ: השתמשו בלוגו בתור תמונת הפרופיל שלכם.

אודות

חלק זה הינו מרכזי ונועד לבנות אמון בקרב המבקרים בעמוד. חלק זה שנמצא ממש מתחת לתמונת הפרופיל מסכם במשפט את פעילות המותג שלכם.

טיפ: אם אתם עסק מבוסס מיקום מלאו את הכתובת ופרטי הקשר והם יופיעו בחלק זה, במידה ואתם רוצים שיופיע משפט קצר דאגו למלא את החלק הרלוונטי בממשק הניהול של הדף.

מידע נוסף נמצא בהנחיות פייסבוק המעודכנות לדפים

הדבקת פוסטים, אבני דרך וכוכבים (Pins, Milestones and Stars)

הטיימיליין מאפשר לכם דרכים חדשות לביטוי עצמי, תוכלו להשתמש בפוסטים מודבקים (שתמיד יופיעו  בראש הדף), אבני דרך בחיי המותג וכוכבים להדגשת ארועים מיוחדים.

אבני דרך (Milestones)

אבן דרך היא ארוע מרכזי אשר רלוונטי מאד למותג שלך. לדוגמא: השקה של מוצר חדש, הודעה אישית, פתיחה של חנות או כל רגע אחר בזמן בעל חשיבות מרכזית להתפתחות המותג.

טיפ: נצלו את השימוש במיילסטון:

  • השתמשו בתמונות ווידאו כדי לספר את הסיפור
  • התאימו את התוכן לתחום אליו שייך המותג שלכם
  • הוסיפו שאלה / פניה לגולשים על מנת ליצור שיחה עימם

פוסטים מודבקים (Pin Posts):

פוסט מודבק נמצא בראש הדף עד לתקופה של 7 ימים.

טיפ:

  • הציגו קישורים ומידע נוסף אודות טאבים וקידומים שבניתם בדף אליהם אתם רוצים שהגולשים יגיעו
  • כאשר אתם מנהלים תחרות או קמפיין הדביקו את הפוסט כדי שימשוך תשומת לב במשך זמן הקידום והגדירו את משך זמן הפוסט המדובר כמשך זמן הקמפיין

כוכבים (Stars)

הקדישו פוסט מיוחד בדף שלכם ע"י סימונו כ"כוכב". כאשר אתם מסמנים פוסט ככוכב הוא יתפרס לכל רוחב העמוד כך שלא ניתן יהיה להתעלם ממנו. לא ניתן לסמן אבני דרך ככוכבים.

טיפ: על מנת לסמן פוסט ככוכב פשוט עמדו מעל הפוסט ולחצו על אייקון הכוכב שמופיע.

טאבים

אילו טאבים יש להציג מתחת לתמונה הראשית בטיימליין?

בטיימליין החדש מוצגים ארבעה טאבים בלבד (בניגוד למצב הקודם בו הוצגו הרבה יותר). ניתן לבחור להציג 3 טאבים בנוסף לטאב התמונות שנשאר תמיד קבוע. מכיוון ששלושת הטאבים הנבחרים מוצגים תמיד למבקרים בדף שלכם כדאי לבחור בחוכמה אילו טאבים יוצגו. כדי לראות טאבים נוספים מעבר לשלושה שנבחרו יש ללחוץ על החץ הקטן אשר יציג לנו את שאר הטאבים הזמינים בדף.

טיפ:

  • הקדישו זמן והשקעה על מנת לבנות את הטאבים הנבחרים - הם תמיד יוצגו לגולשים שלכם
  • הציגו את שלושת הטאבים הרלוונטיים ביותר למותג, בצעו החלפות בהתאם למטרות המותג, ארועים, מוצרים חדשים וכדומה
  • השתמשו בכלי סטטיסטיקה על מנת לבחון את ביצועי הטאבים שלכם

ועוד קצת טיפים בנוגע לטאבים שלכם בפייסבוק:

  • בחרו תמונות לטאבים אשר מתארים את הטאב, השתמשו באייקונים חדים וברורים.
  • הגדירו שמות לטאבים אשר יהיו ברורים והגולשים יבינו מה התוכן של כל טאב
  • אם אתם מפנים גולשים לטאבים הוסיפו קריאה לפעולה בשם הטאב, לדוגמא: "התחילו כאן" או: "הצטרפו למסיבה!"

איך להחליף תמונה לטאב:

  • לחצו על חץ הקטן שליד הטאבים והוא יפתח ויציג את כל הטאבים.
  • שימו את הסמן מעל הטאב ויופיע אייקון של עפרון - לחצו עליו!
  • יופיע תפריט אשר אחד מהאופציות בו היא Edit Settings לחצו על אופציה זו
  • יפתח חלון צף - בחרו באופציה Change
  • פייסבוק יקח אתכם לעמוד חדש בו תוכלו לעלות תמונת טאב חדשה
  • זכרו כי גודל התמונה 111 פיקסלים רוחב על 74 פיקסלים גובה
  • בהצלחה!

 

מהי הדרך הטובה ביותר לנהל את הטיימליין של המותג שלנו?

הטיימליין החדש דורש מכם בעלי הדפים לנהל באופן יעיל ושוטף את התוכן המוצג ולדאוג כי הוא יהיה תמיד רלוונטי ומעודכן עבור קהל הגולשים שלכם. במידה ותציפו ביותר מידי חומר את הטיימליין שלכם הדבר יסיח את דעת הגולשים ויסיט אותם מאינטראקציה עם המותג בדף. יש להשתמש בטיימליין בצורה התומכת במותג באמצעות הפניה לטאבים ויצירת שיח עם הגולשים.

הודעות

מה צריך לדעת אודות ההודעות הישירות לדף?

הטיימליין מאפשר לגולשים לשלוח הודעה פרטית ישירה אל דפי המותג. יש למנף את האפשרות החדשה הזו כערוץ תמיכה בלקוחות וליצור סטנדרט על מנת להבטיח שגולשים ששולחים הודעה לדף המותג יקבלו מענה מהיר ויעיל. הטיימליין איננו מאפשר למותגים ליצור קשר ישיר עם גולשים. ניתן להשיב למשתמש אך רק לאחר שהוא יצר את הפניה.

והנה סרטון קצר המציג כמה מהנקודות שהצגתי:

המאמר נכתב תוך הסתמכות על חומרים מאתר wildfire

7 Responses to הטיימליין (Timeline) החדש של פייסבוק, על מה בדיוק מדובר? (דף אוהדים)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.