המלצות של גוגל – אנחנו על המפה

המלצות בכלל והמלצות של גוגל בפרט הן אחת מאסטרטגיות שיווק והמכירות החשבונות ביותר.

88% מהלקוחות סומכים על המלצות שהם קוראים ברשת כמו על המלצות אישיות, ו- 90% מהצרכנים בודקים וקוראים המלצות לפני שהם מבקרים עסק או רוכשים ממנו מוצר.
בנוסף, המלצות חיוביות מוסיפות לדירוג האתר שלך בדירוג האורגני שלו.

יותר המלצות (טובות) = תוצאות חיפוש טובות יותר > יותר לידים ומכירות > יותר רווח

אם אני לקוח פוטנציאלי אני רוצה להיות בטוח שאקבל ערך ותהיה לי חווית רכישה חיוביות לפני שאני מחליט לרכוש את המוצר שלך. קבלת ההחלטה על בסיס המלצות של לקוחות קיימים, שכבר רכשו ממך את המוצר או השירות היא דרך מצויינת להעריך אותך.

מדוע המלצות הן כל כך חשובות:

  1. 90% מהצרכנים קוראים את ההמלצות לפני ביקור בבית העסק / האתר שלך
  2. 88% מהצרכנים סומכים על המלצות ברשת כמו על המלצות אישיות בין חברים או משפחה
  3. 72% מהצרכנים אומרים שהמלצות חיוביות גורמות להם לסמוך יותר על בית העסק
  4. 58% מצרכנים שקראו המלצמות ימירו ב-50% יותר מכאלו שלא קראו המלצה
  5. המלצות עוזרות לדירוג האתר גבוה יותר במנועי חיפוש
  6. המלצות עוזרות לך להבין טוב יותר את העסק שלך

מקור: https://hostingtribunal.com/blog/online-review-statistics/#gref

חשוב לשמור על המלצות טריות

85% מהמשתמשים לא סומכים על המלצות בנות יותר מ 3 חודשים ו-40% מהמשתמשים קוראים המלצות מהשבועיים האחרונים. המלצות חדשות ומעודכנות חשובות ביותר לעסק שלך! המשיכו לבקש המלצות כדי לוודא שהן חדשות ומעודכנות.

איך עושים זאת? הנה מספר טיפים:

  1. בקש מהלקוח שלך המלצה באופן ישיר - תתפלאו עד כמה לקוחות ישמחו לכתוב המלצה לעסק שלך (במיוחד אם הם אוהבים את המוצר שלך). כשתבקשי המלצה, בקשי גם כתיבת תגובה קצרהף לא רק 5 כוכבים. דירוג גבוה של 4 או 5 כוכבים זה מעולה, אבל אם הלקוח מוסיף עוד משפט משלו אודות חווית הרכישה מולך, הדבר מוסיף אמינות ומבטיח שמשתמשים אחרים ידעו שזו המלצה אותנטית.
  2. אם יש לך בית עסק, הכן שלט קטן שנמצא על דלפק הכניסה / שולחן העבודה שלך ובו בקשה להשאיר המלצה. בזמן שאתה מכין ללקוח את החשבונית לתשלום, בקש ממנו להשאיר לך המלצה. ללקוח צריך להיות הכי קל בעולם להשאיר לך המלצה, הוסף קוד QR לסריקה - עוד על כך בהמשך
  3. שליחת מייל ללקוח  - שלחי מייל אישי ללקוח בו את מודה לו על הרכישה או שימוש במוצר שלך. צייני עד כמה המלצות חשובות לעסק שלך, ועד כמה המלצה טובה מלקוח יכולה לעזור. הוסיפי קישור ישיר להוספת המלצה (על כך בהמשך)
  4. אם את מבקרת לקוחות בבית העסק שלהם, השאירי פלייר או נייר רשמי של בית העסק עם מידע נוסף אודות המוצר או השירות ועם פרטים אודות השארת המלצה מפורטת איך להשאיר המלצה בגוגל. בם כאן קוד QR מאד יעזור.
  5. השאירי קישור להשארת תגובה באתר שלך על מנת להגביר את כמות ההמלצות. צרי קישור קבוע בהאדר בו בגוף התוכן באתר אשר לחיצה עליו תוביל את הגולש להשארת המלצה באופן ישיר.
  6. עיקבו אחר הבקשות שלכם להמלצות - אם שלחתם בקשה להמלצה ועדיין לא קיבלתם אותה, סביר להניח שהסיבה היא לא אתם אלא הלקוח, שעסוק עם הרבה מטלות אחרות לעסק שלו. שילחו עד עוד 2 הודעות אחרי הבקשה הראשונה.
  7. קיבלתי המלצה גרועה, מה לעשות?? - דבר ראשון, הישאר רגוע. אל תתקוף את הממליץ ואל תספר סיפורים או תירוצים. קבל אחריות והבטח לתקן את הבעיה. אפשר להפוך המלצה של כוכב 1, להמלצה של 5 כוכבים תוך הבנת הלקוח, בלהיות אמפטי כלפיו ופשוט לעשות את הדבר הנכון.
  8. השאירו לך המלצה - מעולה! זה הזמן להגיב ולהודות ללקוח שהשאיר את ההמלצה. תגובה להמלצה הופכת אותה לאמינה יותר בקרב גולשים מתעניינים ובנוסף, גוגל מכירה ומוקירה חברות המגיבות להמלצות.

איך ליצור לינק ישיר להשארת תגובה:

1 .חפש את עמוד בית העסק שלך כאן:
https://developers.google.com/places/place-id

2. לאחר שמצאת את בית העסק שלך, העתק את ה -Place ID

מהו Place ID? זהו קוד מזהה ייחודי שניתן לבית העסק שלך על ידי גוגל. 

3. הוסף את קוד ה Place ID שלך בסוף שורת הכתובת הזו:
http://search.google.com/local/writereview?placeid=<PLACE_ID>
כך שבסופו של דבר הקישור ייראה כך: http://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJdRVn94UtK4gRh9tJZ4cwuXw

4.תוכלי להוסיף את הקישור הזה לאתר שלך, כפי שכתבתי בנקודה מספר 5 למעלה.

5. אם תרצו ליצור שלט עם קוד QR (זהו ברקוד המזוהה על ידי מכשירים ניידים, בד"כ על ידי המצלמה ללא צורך בשימוש באפליקציה מיוחדת), ישנם עוד מספר צעדים לבצע:

(א) קצרו את הכתובת שיצרתם למעלה עם מקצר URL כמו - bitly.com

(ב) צרו קוד QR מהכתובת המקוצרת שיצרתם בסעיף 1. אפשר ליצור QR דרך האתר הזה, בחינם: https://www.qrcode-monkey.com/

מדוע לקצר את הקישור? ככל שהקישור יהיה ארוך יותר, כך התמונה של ה QR תהיה מורכבת יותר וקשה לקריאה על ידי המצלמה של הטלפון שלך ויכול להוביל לשגיאה בקריאת הברקודץ לכן מומלץ לקצר את הקישור.

לאחר שיצרנו את קוד ה QR, נוריד את הקובץ למחשב שלנו, זה בד"כ קובץ jpg או png.
צרו קובץ בוורד או באמצעות תוכנת העריכה המועדפת עליכם ובו השלט בו אתם מבקשים להשאיר המלצה, יחד עם תמונה הברקוד שיצרתם.

רוצים להוריד טמפלט מוכן של שלט המלצה בוורד? לחצו כאן

צריכים עזרה ביצירת המלצות לעסק שלכם? צרו עימי קשר.

השאירו המלצה בגוגל
שלט עם קוד QR לריקה המוביל את הלקוח ישירות לעמוד ההמלצה שלכם בגוגל
פורסם בקטגוריה הודעות אחרונות מהבלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.