הניוזלטר שלך לא חשוב, הוא קריטי!

Laptop Coworking

במהלך שנת 2019 שלחתי לא מעט ניוזלטרים עבור הסטודיו ועבור לקוחות הסטודיו.

השקעתי מחשבה רבה במה הופך ניוזלטר למוצלח. גיליתי שחלק מהאנשים חושבים שניוזלטר הוא "לא סקסי", מיושן וחלק פשוט מעדיפים אפשרויות חדשות או "זוהרות" יותר.
אבל, כפי שכל איש שיווק יודע, ניוזלטרים הנשלחים באימייל הוא גורם מפתח בכל אסטרטגיית שיווק של כל עסק.

אז השאלה הנשאלת היא: איך נוכל לגרום לניוזלטרים שלנו לעבוד בצורה אפקטיבית יותר עבור העסקים שלנו, המותגים שלנו ועבורינו? התשובה: באמצעות שימוש ומינוף בכל המאפיינים המצויינים ההופכים ניוזלטרים לשיטת שיווק מיוחדת במינה.

והנה מספר מאפיינים שכדאי לנו לנצל ולהשתמש בהם כשאנחנו יוצרים ניוזלטר:

#1 אנושי - הניוזלטר הוא המקום היחידי בו אנשים, ולא אלגוריתמים הם בשליטה. כן, לעיתים האלגוריתם של ג'ימייל מנסה להזיז ולשחק עם מיילים בתיבת הדואר הנכנס שלנו, אבל ברוב המקרים אימייל נותר המקום בו אנחנו נכנסים ובודקים באופן אקטיבי מה שמעניין אותנו לקרוא.

#2 אישי - רוב החברות היום משתמשות בניוזלטר כאסטרטגיית הפצה, אבל ניוזלטר הוא אישי. זוהי הודעה אישית ממישהו אל מישהו. ממך אלי. אז התמקדו לא בניוז (News) אלא ב- לטר (המכתב).

#3 כסף - ישנם מחקרים המראים שעל כל השקעה של $1 בניוזלטר, יש פוטנציאל החזר של $38. אימייל היא שיטת השיווק המייצרת את ההחזר על ההשקעה (ROI) הגבוה ביותר.

#4 בעלות על המוצר - רשתות חברתיות הן מצויינות, הרבה מאד אנשים משתמשים בהן ואוהבים אותן. אבל אנחנו נתונים לחסדיהן בכל הקשור לשינויי ממשק, תשלום, וסדר עדיפות עסקי של הרשתות החברתיות שיכול לגרום לשינויים גדולים (ולא תמיד טובים) עבורינו.
אנחנו כן "הבעלים החוקיים" של הניוזלטר שלנו וגם של רשימת התפוצה שלנו. אנחנו לא משלמים עבור גישה לבסיס הנתונים כפי שאנחנו עושים זאת כשאנחנו משתמשים בפייסבוק. ניתן להחליף ספקי שרות של אימייל מתי שנרצה ולהעביר את הרשימה שלנו למקום אחר כי אנחנו הבעלים של הרשימה שלנו, לנו יש בעלות על הדאטה.

#5 אנרכיה - כעקרון, אין למייל בעלים, בניגוד לפייסבוק, לינקדאין או יוטיוב. כשמדובר באימייל אין חברה או ארגון העומדים בשער וגובים ממך תשלום על מנת שתוכל להשתמש במוצר. רשתות חברתיות הן כמו כביש אגרה הגובה מאיתנו תשלום על מנת להגיע מהר יותר אל היעד ובהתאם לתשלום שלנו תהיה הגבלה על מהירות. אלו שלא משלמים עדיין יוכלו לנסוע אבל ייקח להם הרבה מאד זמן להגיע...

#6 מותג - הניוזלטר הוא קשר ישיר בינך לבין הלקוח. כל מה שיש בניוזלטר הוא אודותיך. השימוש בתמונות, טקסט, השפה, הכל. אלו שקוראים את הפוסט שלך בלינקדאין או פייסבוק מבצעים אינטראקציה עם הממשק, לא איתך. אבל כשהלקוחות קוראים את הניוזלטר שלך, האינטראקציה היא איתך.

#7 אמון - אבן הפינה של מערכת היחסים עם מייל היא אמון. גולשים נרשמים כי הם מאמינים שיקבלו ממך דבר ערך. אם תשבור את ההבטחה הזו הם יסירו עצמם מהרשימה. זה מאד פשוט.

#8 הדדיות - אנחנו שולחים ניוזלטר ללקחות שלנו והם באמצעות לחיצה אחת יכולים להגיב ולשלוח אלינו מייל בחזרה. (רק אל תשתמו בכתובת מייל שלא בודקים אותה - noreply@...)

#9 קל למצוא - ראיתם פוסט ברשת חברתית, רציתם לחזור כעבור כמה שעות ולקרוא אותו? מי זה היה שפירסם את הפוסט ובאיזה יום? אימייל תמיד נמצא איפה שהשארת אותו - בתיבת הדואר הנכנס שלך :-)

#10 רשת חברתית אלטרנטיבית - לאחרונה אני פחות ופחות גולש בפייסבוק. את המידע שלי אני מקבל באמצעות ניוזלטרים שונים שאני מנוי עליהם והם מאפשרים לי להישאר מחובר עם דברים המעניינים אותי. אני צורך פחות חדשות (שזה דבר טוב) ופחות מושפע ממגיבים ברשתות החברתיות.
היכולת לחשוב לפני שכותבים מוטמעת כחלק בלתי נפרד ממייל, בניגוד לרשתות חברתיות בו האצבע חמה על כפתור שליחת ההודעה.

לסיכום, אימייל איננו מושלם, לעיתים אנחנו מקבלים יותר מידי ממנו.
אבל הוא כלי מצויין שנמצא בקידמת השיווק שנים רבות וימשיך להיות כלי שיווק מרכזי בדיאלוג שבין העסק, המותג, הארגון והלקוחות שלו.

מעניין אותך לשפר את דרך התקשורת שלך באמצעות שימוש בניוזלטרים? צרו עימי קשר.

המאמר נכתב בשיתוף אתר EMMA
Photo by John Schnobrich on Unsplash

פורסם בקטגוריה הודעות אחרונות מהבלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.