מהו "גוגל לעסקים" – Google My Business

Google My Business - מהו השרות הזה של גוגל ומדוע כדאי (מאד) לעסק שיהיה לי כזה.

פרופיל גוגל עסקי - Google My Business

Google My Busniess או GMB בשמו המקוצר הוא אינדקס עסקים של גוגל, על גבי מנוע החיפוש של גוגל אשר מציג מידע אודות העסק / חברה / שרות אשר בא לידי ביטוי במגוון ערוצי החיפוש של גוגל. כולנו מכירים את גוגל, ויודעים שהוא נמצא בכל מקום אבל איך Google My Business קשור ואיך הוא יכול לעזור לעסק שלי. על כך הפוסט הזה.


לצורך המאמר נקרא ל Google My Business מעתה, ״גוגל לעסקים״

ובכן, גוגל לעסקים הינו אינדקס עסקים של גוגל אשר נותן משקל רב בקידום האורגני של העסק, הרבה יותר מאינדקס עסקים אחרים כדוגמת Yelp, וזאת מהסיבה שזהו כלי של גוגל אשר בשימוש נכון ייתן לעסק שלנו דחיפה גדולה ומשמעותית בתוצאות החיפוש של גוגל על פני ערוציו השונים.


למדריך הקמת פרופיל עסקי בגוגל לעסקים לחצו כאן


ההבדל המרכזי בין גוגל לעסקים לבין שאר השרותים המציגים את העסק שלנו הוא שגוגל לעסקים מאפשר לנו לכתוב ולהעלות תוכן רב וברמת פירוט גבוהה אודות העסק או החברה שלנו. המידע שנכניס לתוכו ישמש את גוגל במגוון תוצאות של גוגל, הכוללים:

גרף המידע של גוגל (Google Knowledge Graph) -
תיבת המידע המופיעה לגולשים בצד ימין למעלה (או שמאל למעלה, תלוי בשפת הממשק) ובו מידע אודות העסק, תמונות, המלצות, כתובות, פרטי יצירת קשר ועוד.

פרופיל גוגל עסקי עם תמונות, תיאור, פרטי העסק והמלצות

תוצאות חיפוש במפות (Google Local Pack) -
תוצאות החיפוש הראשונות המופיעות לגולשים כאשר מחפשים עסק בגוגל עם חיפוש מונחה מיקום - כאשר נוסיף את שם העיר או האזור.

גוגל מפות -
האפליקציה המתוקנת במכשיר הנייד שלנו בה נשתמש כשנחפש עסק בקירבתינו.

דף המידע שלך בגוגל לעסקים מציג לגולשים וללקוחות הפוטנציאליים שלך את כל המידע הרלוונטי עבורם כשהם מחפשים את העסק שלך עוד לפני שהגיעו אל האתר ומאפשר להם ללמוד אודות שרותים ומוצרים של העסק. לאחר שרשמתם את העסק וגוגל ווידא שאתם בעליו החוקיים של העסק ניתן להגיב להמלצות של לקוחות, להוסיף תמונות ועוד על מנת לעזור לעסק ולבלוט מול עסקים מתחרים.

אם אין לכם פרופיל לעסק בגוגל לעסקים, לא תוכלו להתחרות אל מול עסקים אחרים בחיפוש המקומי, ולכן גוגל לעסקים הוא מהמקומות הראשונים עליהם כדאי לעבוד על מנת למנף ולקדם את האתר והעסק שלכם.

מדוע צריך את גוגל לעסקים? 

כשגולשים מחפשים מילות מפתח מקומיות או מונחים מקומיים (שימוש במקומות, ״לידי״ וכדומה), גוגל מציג תוצאות חיפוש רלוונטיות של עסקים מקומיים, המותאמים למילות החיפוש שהוכנסו. החיפושים האלה מתרחשים במגוון מקומות, לדוגמא:

  • אפליקציית גוגל בטלפון
  • חיפוש גוגל בדפדפן
  • חיפוש במפות של גוגל
  • חיפוש קולי של גוגל
  • המסייע של גוגל (Google assistant)

בואו נחשוב על התרחיש הבא: נניח שאתה בעלים של מרפאת שיניים ברעננה, כשמישהו מחפש ״רופא שיניים רעננה״ תרצה שהעסק שלך יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, מכיוון שזהו גולש המחפש רופא שיניים באזור שלך. כאן נכנס הפרופיל שלך בגוגל עסקים (שהוא יישות נפרדת מהאתר שלך) לפעולה.

גוגל כמובן גם יודע את מיקומו של המחפש, כך שתוצאות חיפוש מקומיות יוצגו לגולש כל עוד גוגל חושב שיש לגולש כוונה בתוצאות חיפוש המבוססות מיקום. אפילו אם הגולש לא מציין עיר או יישוב או רושם בחיפוש ״רופא שיניים לידי״. תלוי במיקום בו נמצא הגולש בזמן החיפוש, הגולש יראה תוצאות חיפוש של Local Pack, כפי שהראינו למעלה, תוצאות בגוגל מפות, או אפילו המסייע של גוגל יקריא להם את התוצאות.

התוכן שיוצג לגולש אודות הפרופיל העסקי שיעלה בתוצאות החיפוש תלוי במקום בו ביצע הגולש את החיפוש, במפות של גוגל או בחיפוש הרגיל של גוגל. מנוע החיפוש יציג תוצאה עם פירוט רב אודות העסק כולל תיאור, תמונות, כתובת, טלפון, המלצות במידה וניתנו ועוד.

כשתכינו את פרופיל גוגל לעסק שלכם, בנוסף לחשיפה רבה יותר שתקבלו במנוע החיפוש, תהיה לכם גישה למערכת האנליטיקס של גוגל לעסקים אשר יספק לכם מידע מפורט אודות המשתמשים שלכם, מהיכן הם מגיעים, אילו מילות חיפוש השתמשמו כדי למצוא את העסק, מאיזה מיקום גיאוגרפי הם מגיעים, האם הם חיפשו הוראות הגעה ועוד. זהו מידע חשוב ושימושי.

דף פרופיל העסק שלך בגוגל לעסקים הופכים ליותר ויותר משוכללים

אם פעם, דף העסק שלך בגוגל הציג בעיקר מידע סטטי אודות העסק - טלפון, כתובת ומספר תמונות, היום הם הופכים למשוכללים הרבה יותר. למסעדות לדוגמא, גוגל ידע לקשר את דף התפריט מהאתר אל תוך דף הפרופיל העסקי, ובכך הופך את הפורפיל לשימושי עוד יותר לגולשים עוד בטרם הגיעו לאתר.

גוגל גם משתמש בתוכן גולשים (User Generated Content) על מנת להוסיף תוכן לדף העסקי שלך בגוגל. כך לדוגמא, הוא מאפשר לגולשים לשאול שאלות, ולך הזדמנות לענות להם. הוא מאפשר לגולשים לרשום המלצות, ולך להגיב להם וגם מאפשר לגולשים להעלות תמונות של העסק ובכך להציג לגולשים אחרים תמונות מהעסק שלך.

גוגל מאפשר לנו יצירת תוכן אינטראקטיבי לדף הפרופיל שלנו

פוסטים - נוכל לעלות פוסטים קצרים המקדמים מוצרים, שרותים או מבצעים שנרצה להציג לגולשים כשתעלה תוצאת החיפוש שלנו. אלו יכולים להיות מקודמים במפות של גוגל באופן אוטומטי. גוגל גם יזכיר לנו אם לא העלינו פוסט - שהגיע זמן לעשות זאת! 

שאלות ותשובות - ממשק המאפשר לגולשים לשאול שאלות אודות העסק שלך. יתכן וגולשים אחרים יענו להם ויכול להיות שימצאו תשובות לשאלות שנשאלו על ידי גולשים אחרים בעבר.

המלצות של גוגל - הכלי החשב ביותר מבין הכלים שמציעה גוגל לפרופיל העסקי. גולשים ישאירו תגובות וסקירות אודות העסק. לך כבעל עסק תהיה אפשרות לענות להם, אך לא רק זה. תוך שימוש נכון בכלי, תוכלו לשלוח ללקוחותיכם בקשה לכתיבת ההמלצה ובכך להגדיל ולגרום לכך שבפרופיל שלכם יופיע סקירות 4 ו-5 כוכבים ובתדירות גבוהה. על כך תוכלו לקרוא בפוסט אודות ההמלצות של גוגל.

נראה שגוגל רק בהתחלה והוא ימשיך להוסיף פיצ׳רים ותכונות נוספות לפרופיל העסקי, כדאי לנצל זאת ולבדוק שאכן קיים לעסק שלכם פרופיל עסקי ובמידה וכבר קיים, לשפר ולעבוד עליו על מנת שיהיה נכס אמיתי לעסק ולגולשים.

תוכלו לקרוא כאן במדריך של גוגל מהיכן הוא מוצא מידע אודות העסק שלכם וכיצד הוא מציג את המידע לגולשים

האם העסק שלי מתאים לפרופיל עסקי בגוגל

על מנת להירשם כפרופיל עסקי בגוגל, עליך להיות עסק פעיל עם לקוחות. העסק שלך יכול להיות מבוסס מיקום (לדוגמא מרפאת שיניים או מכון כושר), או נותן שרות אצל הלקוח (חשמלאי, יועץ עסקי, או מעצבת פנים). כלומר גם לעסקים שאין להם מיקום פיזי יכולים להירשם כפורפיל בגוגל עסקים. הם נקראים ״נותני שרות אזוריים״ (Service Area Businesses - SAB). עסקים אלו יכולים להגיד את אזור השרות אותו הם משרתים (זה יכולים להיות עיר, או מדינה שלמה).

האם העסק שלי עדיין צריך אתר אינטרנט?

כן. אמנם גוגל לעסקים הוא אחד מהממשקים החשובים ביותר בחיפוש מקומי, והקשר שבין הגולש לעסק יכול להתבצע מבלי שהגולש כלל הגיע לאתר העסק, אך אתר אינטרנט של העסק הוא עדיין קריטי על מנת להעביר את המהות ואת האישיות של העסק שלך יחד עם מידע ופירוט רב יותר אודות המוצרים והשרותים של העסק.

ובנוסף לכך, גוגל יודע להשתמש במידע שנמצא באתר האינטרנט של העסק ולהציג אותם בתוצאות החיפוש הכלליות וגם בתוצאות החיפש במפות של גוגל. וכמובן שעל מנת לשפר את תוצאות החיפוש האורגניות שלנו, נרצה שהאתר שלנו יישאר מעודכן, עם תוכן תדיר ומידע רלוונטי. הפרופיל העסקי שלנו בגוגל עסקים יקדם וישפר את תוצאות החיפוש האורגניים שלנו.

ההמלצה שלי לעסקים היא ליצור ולוודא שיש בשרותם אתר אינטרנט מצויין המייצג בצורה טובה את העסק שלהם, ואז להעביר את הדגש אל הפרופיל העסקי שלהם בגוגל לעסקים.ולוודא שהפרופיל מעדכן עם תוכן, תמונות והמלצות מעודכנות לאורך כל ימי השנה. יש לבדוק כי כל התגובות והסקירות מקבלות מענה וכך גם שאלות במידה ונשאלו. כך תבטיחו שהפרופיל שלכם יבלוט מעל הפרופיל של המתחרים שלכם ובסופו של דבר יביא אליכם תנועה של גולשים לאתר, ולעסק.

איך ממשיכים עם הפרופיל העסקי שלי בגוגל?

יצירת הפרופיל שלכם בגוגל לעסקים הוא רק הצעד הראשון במסע החיפוש המקומי של העסק שלכם. התחרות מתגברת מיום ליום כך שחשוב מאד שהעסק שלך ידע לנצל את הכלים הטובים ביותר לקידומו במנוע החיפוש.

זה נכון לאתר שלך אך גם לפרופיל העסקי שלך בגוגל, תוצאות חיפוש עם נטייה מקומית מופיעות מעל התוצאות האורגניות בדף החיפוש, ולכן חשוב כל כך להופיע שם. ככל שהפרופיל העסקי שלנו בגוגל יהיה מעודכן ומלא יותר כך גוגל ידע לקדם אותנו בתוצאות אלו.

במידה ומעניין אתכם לשמוע עוד ולהירשם לתוכנית החודשית של מסלול קידום לעסקים בגוגל לעסקים צרו עימי קשר 


פורסם בקטגוריה הדרכות, הודעות אחרונות מהבלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.