ניפוץ 5 מיתוסים SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש

מיתוסים של SEO

קידום אתרים השתנה מאד לאורך השנים וממשיך להשתנות מידי יום. גוגל מוציא מידי שבוע עדכונים, שינויים ושיפורים לאלגוריתם החיפוש שלו וכתוצאה מכך אנחנו צריכים להיערך בהתאם, דבר המעמיד בפנינו אתגרים רבים הנוגעים לתוכן של האתר שלנו, למבנה שלו ולאסטרטגיה של קידום האתר.

בפוסט הזה, אציג 5 מיתוסים והנחות מוטעות בנושא של אופטימיזציה למנועי חיפוש וזאת על מנת שתוכלו לדעת על מה לשים את הדגש ועל מה כדאי לוותר.

מיתוס #1 - אתר מאובטח המוגש בפרוטוקול https לא חשוב ל SEO

האם שמתם לב שבחלק מהאתרים הכתובת שלהם מתחילה ב- http ואילו וחלק מהתארים ב- https?

התוספת של האות S מציינת שהאתר נטען בפורטוקול מאובטח. הקשר שבין המשתמש לבין השרת שבו יושב האתר הוא מאובטח והמידע העובר בין האתר למשתמשים שלו מוצפן. באוגוסט 2014 גוגל הודיעו שהם התחילו להשתמש בhttps כסימן לדירוג באלגוריתם שלהם. באוקטובר 2017 גוגל שיחררה גירסה חדשה לדפדפן כרום ובו היא מציינת אתרים לא מאובטחים ואלו שכן.

מבחינת נושא קידום האתר, גוגל ציינה כי במידה ולשני אתרים יהיה דירוג זהה, לאתר המוגש בפורטוקול מאובטח https, תהיה עדיפות בדירוג. זאות ועוד, גולשים ציינו שהם מרגישים  יותר בנוח לגלוש באתרים מאובטחים.  גם ברמת הביצועים, פרוטוקול https מאפשר טעינה מהירה יותר לדפי האתר בכך שהוא יודע לטפל ביותר מידע בו זמנית. לכן, ישנו יתרון ברור לשימוש בפרוטוקול המאובטח - https

הפיכת האתר מ http ל -https מצריך ביצוע התאמות בשרת ובאתר אינטרנט, אך זוהי עבודה שתצדיק את עצמה מהר מאד.

מיתוס #2 - קידום מקומי (Local SEO) הוא ממש לא חשוב

המיתוס הזה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. אם את/ה עסק מקומי, ביצוע אופטימיזציה לחיפוש מקומי לא רק יעזור לעסק שלך להימצא במנועי חיפוש אלא גם יעזור לאנשים שנמצאים בקרבתך ויגדיל את הסיכוי שבסופו של דבר ירכשו ממך את השרותים שאת/ה מציע/ה. גוגל ממשיך לקדם ולנקוט בצעדים לקראת קידום של עסקים מקומיים במנועי חיפוש.  גוגל, בשנת 2014 עם שחרור אלגוריתם בשם פיג'ון (יונה), החליט לטפל בחיפוש מקומי ולקדם אותו על פי המיקום של הגולש, ובכך הציג מפות עם מיקום בתי העסק על המפה. יתרה מזאת, גוגל יודע שהרבה מאד מהחיפושים נעים במכשיר נייד ומבוסס מיקום ועל כן יכול להציג לגולש תוצאות רלוונטיות למיקומו. רוצים לשמוע עוד? צפו סרטון שהצגתי לפני מועדון העסקים בטורונטו.

מיתוס #3 - תמונות לא צריכות אופטימיזציה

במשך תקופה ארוכה, היה בסדר לזנוח את התמונות באתר ועדיין לקבל דירוג מבלי להשתמש בתיאורי תמונות ושמות התמונות על מנת לקדם את העמוד בו הם נמצאים. אופטימיזציה של תמונות כיום היא חשובה מאד כחלק מהמאץ הכללי בקידום הדף באתר שלכם (on page seo). מנועי חיפוש לא יכולים לראות את התמונות שבדף שלכם ולכן כל כך חשוב לציין טקסט חלופי המתאר את מה שנמצא בתמונה - alt text. ללא הטקסט הזה, ישנו הפסד גדול באפשרות הצגת התמונות במנועי חיפוש. בנוסף, יעזור אם הטקסט שמסביב לתמונה יהיה רלוונטי לתמונה וגם יזכיר את התמונה עצמה תוך שימוש במילות מפתח הקשורים לשם התמונה ולטקסט החלופי שלה (alt text). גוגל גם ממליץ על הוספת כותרות (Titles) וגם תיאורים לתמונות (Captions).סוגי הקבצים שגוגל יודע לאנדקס הם: BMP, GIF, JPEG, WebP, SVG.

שם התמונה הוא גם פרמטר חשוב ולכן כדאי לקרוא לתמונות בשם המתאר את מה שרואים בתמונה ולא IMG256984.jpg.
מילות מפתח חשובות גם כאן.
ועוד לא דיברנו על משקלי התמונות, שלא יהיו כבדות מידי ויאטו את טעינת האתר ויפגעו בחווית הגולשים באתר שלנו.

מיתוס #4 - אני לא צריך אתר המותאם למכשירים ניידים (רספונסיבי)

באביב 2015 גוגל הוציא עדכון לאלגוריתם בעוסק באופן בו אתרים הם ידידותיים ומותאמים למכשירים ניידים, אשר משפיע על דירוג האתר במנוע החיפוש. אתרים הלא מותאמים למכשירים ניידים מאבדים דירוג במנוע חיפוש, ומאבדים גם לקוחות אשר לא נוח להם לגלוש באתרים הלא מותאמים למכשיר הנייד שלהם. כיום, מעל 50% מהגולשים מגיעים לאתר שלך ממכשיר נייד, ויש סוגי אתרים שהגלישה אליהם היא מעל 80% ממובייל. יצירת חוויה אופטימלית לגולש, אשר מקלה עליו את קריאת התכנים באתר, ניווט, יצירת קשר היא כל כך חשובה היום כך שלא חשוב מאיזה מכשיר ניגשים לאתר, חשוב שחוויית הגולש תמיד תהיה מצויינת.

גוגל ממליץ על יצירת אתר רספונסיבי היודע להתאים את עצמו למכשיר הגולש ולא יצירת אתרים נפרדים למכשירים שונים.

מיתוס #5 - SEO זה לא בשבילי, מחלקת ה IT תטפל בכך

ישנה תפיסה כי SEO דורש מיומנות טכנית, מכיוון שמדובר בנושא שהוא גם טכני. אמנם יש פן טכני בהטמעה של SEO באתרכם, אבל העבודה עצמה היא הרבה יותר מהאספקט הטכני, ומאפשרת לכם לעבוד על התכנים של האתר עוד לפני שניגשים להתאמות הטכניות. כתיבה טבעית, המותאמת לגולש והעונה על שאלותיו באופן ברור היא הדרך הנכונה לשיפור קידום האתר שלכם במנועי חיפוש. ניווט הגיוני באתר, המקל על הגולש במציאת פתרונות לבעיותיו היא צעד בכיוון הנכון בשיפור ה SEO של אתרכם. לכן, עבדו על האתר, סיקרו את התכנים ושפרו אותם. עשו לעצמכם תוכנית להעלאת תכנים באופן קבוע לאתר - פעם בשבוע, שבועיים או אפילו פעם בחודש, תכנים רלוונטיים שיעזרו לגולשים המגיעים לאתרכם. במקביל תוכלו לבקש מאיש מקצוע שידאג לצדדים הטכניים של SEO - חיבור האתר למערכת אנליטיקס, פרסום מפת אתר, דאגה לקוד תקני וכדומה.

עכשיו שקראתם על כמה מהמיתוסים, מה אתם עושים נכון? מה אתם עושים לא נכון ואיך תוכלו לשנות ולשפר?

יש לכם שאלות על אחד מהמיתוסים? גיליתם מיתוס אחר? כתבו בתגובות.

פורסם בקטגוריה הודעות אחרונות מהבלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.