ריאיון עם מעצב – אמיר עבדי צדק

אני מתחיל בסידרת ראיונות / שאלונים למעצבים מתחומי עיצוב שונים. יהיה מעניין לשמוע מה מניע כל אחד בעבודתו, מאיזה אמנים או דברים הוא מושפע ואיך זה בכלל לעצב בישראל.

הריאיון הראשון הוא עם אמיר עבדי צדק. אמיר הוא בוגר בצלאל במגמת אנימציה ומזה מספר שנים עוסק בתחום הקומפוזיטינג. אמיר עבד במספר בתי פוסט שונים ביניהם ג'ירונימו וברודקסט.



1.נא הצג את עצמך, ביוגרפיה קצרה, ואיך התחלת בתחום העיצוב
אמיר עבדי צדק

במהלך טיול ארוך באוסטרליה פגשתי באנימטורים ומעצבים ולקחתי קורס בגרפיקה ממוחשבת. לאחר שחזרתי עברתי לירושלים ללמוד.

סיימתי את לימודי במחלקת אנימציה בבצלאל באוקטובר 2007.

פניתי לעבודה בתחום עיצוב ווידיאו (קומפוזיטיג)

עבדתי מאז בבסנובול ברודקאסט וג'רונימו.

2.מה עיצב את סגנון העיצוב שלך

מורים שלימדו אותי והנחו אותי בפרויקטי הגמר בשנים השונות - מורים שהייתה לי הערכה רבה כלפיהם.

3.מהו התהליך שאתה עובר עם קבלת פרויקט חדש

בריף קצר מהלקוח, לאחר מכן אני מסכם אותו לעצמי כדי הבינו יותר.

קביעת לוח זמנים ותמחור בהתאם. במידה ומתקבל, מתחיל באיסוף אינפורמציה שתעזור לי להכיר את הנושא. בשלב הבא פיתוח ופרה הפקה - הכנת האסטים לתהליך ההפקה העיקרי.

4.איך היית מאפיין את הסגנון שלך, ואיזה טכניקות חיוניות לסגנון עיצוב זה

הסגנון שלי נוטה יותר לריאליסטי, היפר ריאליסטי. במקור זה מגיע מירידה לפרטים וחיפוש משקלים שיוצרים קומפוזיציות מעניינות ואסטטיות.

5.תוכל לתאר שיטת עיצוב ספציפית בה אתה משתמש?

שני כללי אצבע מנחים עבורי הנם:

כל כמה זמן בתהליך לעצור ולהוריד מה שאפשר ללא רחמים תוך שמירה על עניין בעין הצופה.

לחזור לפרויקט לאחר זמן מה כדי לבחון אותו ב"עין טריה" כביכול.

6.כשאתה עובד על עיצוב האם אתה ניגש ישר לפוטושופ או משרבט כמה סקיצות גסות ביד?

אמיר עבדי צדק - סקיצה של עודהנני חייב לתת לעצמי חופש אמצעי מלא לפני שאני ניגש למחשב, למרות שלפעמים החופש הזה לפעמים מושג דווקא באמצעות מחשב. לדוגמא, בנית אובייקטים בתוכנות תלת ויצירת תנועות מצלמה בקלות יחסית על מנת למצוא ולהתנסות בקומפוזיציות שלא חשבתי עליהן מראש

7.לעיתים נדרשים אימג'ים שונים לביצוע העיצוב, מאיפה אתה מעדיף לקחת אותם?

אינטרנט, ספרים, חזיונות, סריקות של ספר הסקיצות, בקיצור - אינטרנט.

8.מה נותן לך השראה, אתר? מעצב? או התרחשויות מהיום-יום?

אני מתחיל מה"רדי מייד" ממקור כלשהו- ממשהו מוכן שיש בו משהו ועליו אני עושה שינויים. במילים אחרות אני זקוק לגירוי חיצוני חזק- אחכ זה מסתדר.

9.מה יותר מאתגר אותך עבודת העיצוב או העבודה הטכנית של בניית HTML, CSS ותיכנות פלאש?

מאתגר אותי הצד העיצובי והטכני יחדיו. זה פועל עלי בגלים (של תשוקה ותסכול בדרכ). בכל גל כל אחד מהצדדים דומיננטי לסירוגין. בדרכ אם גל נמשך יותר מדי זמן התשוקה הופכת לתסכול משתק ומתיש ואז עלי לגייס את כל כולי על מנת להתקדם (ולצאת שפוי) הלאה.

10.כעובד פרילנס, איך אתה צובר לקוחות חדשים? איזה טיפים אתה יכול לתת למעצבים אחרים אשר רוצים להתחיל לעבוד כפרילנסרים

צריכים לקוח אחד מרוצה, לשמור איתו על קשר - זה יוביל לעוד. לחשוב חיובי ולשמור על עניין אישי בנעשה, כי רק כך נהיה מספיק רגועים לזהות הזדמנויות חדשות (שנמצאות רוב הזמן ממש מתחת לאף). להגיד לכולם שאתם פנויים. או במילים אחרות כמו שנאמר ב"שדה החלומות" עם קווין קוסטנר "אם תבנה אותו (את שדה החלומות), הוא יגיע (אלוהים)"אמיר עבדי צדק 11.האם היותך מעצב משנה את תפיסתך לגבי דברים רגילים בחיים?

במידה רבה, החיפוש אחר מה שאסטטי, יפה, יושב נכון, מרגיש נכון, וכול' תופס מקום במחשבות, בהרגשה, בהערכה.

12.אילו עבודות עיצוב טובות נעשו לדעתך בישראל?

וואלס עם באשיר - מר דויד פולונסקי, בפרסומת של איביזה- על עיצוב וחידוד קונספט למינימום הנדרש (רואים קבוצת צעירים נוסעת בעיר בלילה חשוך מרוצה מהחיים עם ספוטים חזקים שמאירים אותם במכונית, או שמא הם מאירים בשמחתם את המכונית? לעולם לא נדע), סרט סטודנטים "בטון"- מיכאל פאוסט ואריאל בלינקו (אנימציית פלאש עם צבעי גירי פסטל) - עיצוב מינימליסטי של חיילים וחומה, בקיצור ישראל בשנות האלפיים. או במילים אחרות פחות זה יותר.

תודה רבה אמיר.

הבלוג של אמיר: http://amiravdi.blogspot.com

פורסם בקטגוריה ריאיון עם מעצב, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.