מענה אוטומטי מטופס יצירת קשר

טפסי יצירת קשר הם האמצעי הנפוץ ביותר לגולשים המבקרים באתר שלכם לכתוב לכם, לשאול שאלות להתעניין במוצר או בשרות שלכם. מתן מענה מיידי וזמן תגובה מהיר לפניה אליכם הוא חשוב מאד, אך לא תמיד יש לנו אפשרות לענות לכל פונה בטח אם הפנייה נעשית מעבר לשעות העבודה. מה ניתן לעשות?
הגדרת מענה אוטומטי לכל גולש הפונה אליכם. כמו מזכירה אוטומטית הדואגת לענות לשיחת טלפון.

באמצעות הגדרת מספר שדות בטופס יצרת הקשר באתר ותוכלו לחזור מיידית לגולשים שפנו אליכם עם מענה מהיר, מדוייק, ומתן פרטים או מידע נוסף לאותו הגולש. תוכלו אפילו לקשר במייל הזה לאתרים או לקבצים שתרצו שגולשים שפנו אליכם יקבלו. הדבר יעביר תחושת מיידיות, מהירות במתן מענה ושרות מצויין לאדם שפנה אליכם

אז כיצד עושים זאת:

(במדריך אני עושה שימוש בתוסף Contact Form 7, אך הפונקציונאליות הזו קיימת בתוספי טפסים אחרים גם).

נתחיל בטופס יצירת קשר הקיים באתר שלנו. הטופס יאסוף פרטים כדוגמת, שם, טלפון, אימייל וההודעה עצמה. בהגדרת הטופס במערכת הניהול נוכל להגדיר כי לאחר שליחת הטופס הגולש ששלח את הטופס יקבל הודעה מאיתנו. לשון ההודעה יכולה להיות מגוונת. החל מ- "תודה שפנית אלינו" ועד שילוב של לינקים לדפים באתר שלנו אותם אנחנו מעוניינים שהגולש יצפה, ניתן גם לקשר לקבצים כמו PDFים שנרצה שהגולשים יקראו. לעיתים אנחנו נותנים לגולש מתנה - במידה וישאיר את המייל שלו בטופס, יישלח אליו קובץ להורדה. כל זאת אפשר לעשות בצורה אוטומטית.

אנחנו משתמשים באתר בטופס הנוצר באמצעות תוסף הנקרא Contact Form 7. זהו אחד מהתוספים הפופולאריים ביותר בכלל ובפרט של טפסים.

אם נעבור על המסכים של התוסף, בעריכת הטופס אנחנו נראה את המסך הראשון עם תגית "טופס":

כאן אנחנו נגדיר את שדות הטופס עצמו. אלו השדות שיופיעו בטופס באתר שלנו ואשר ימולאו על ידי גולשים באתר. חשוב ששדה המייל יהיה שדה חובה (סימון באמצעות הכוכבית) כך שתהיה לנו כתובת מייל לשלוח את התגובה האוטומטית. מעבר לכך, נוכל להשתמש גם בשאר השדות במייל האוטומטי שיישלח.

טופס יצירת קשר Contact Form 7

בטאב הבא "אימייל" נגדיר מה יישלח במייל האוטומטי.
נגלול לחלק התחתון של הדף ושם נסמן את הצ'ק בוקס שמתחת ל"מייל (2)"
בשדות הבאים נרשום את התגית [your-email] - זוהי כתובת המייל של מי שפנה אלינו, שכעת ישמש את הכתובת אליה נשלח את המייל האוטומטי. בהמשך נוכל לעדכן את נושא המייל שיישלח וגם את תוכן ההודעה. בתיבת תוכן ההודעה אפשר להיות מאד יצירתיים, תלוי במטרות הטופס שלנו. כמה רעיונות:

  1. רישום הודעה פשוטה, המודה לגולש שיצר איתנו קשר וזמן תגובה לו הוא יכול לצפות למענה מאיתנו, יחד עם ההודעה המקורית אותה שלח.
  2. קישור לאזורים אחרים באתר שלנו. מדריכים, עמוד אודות.
  3. הכנסת קישור להורדת ספר / מדריך / קובץ PDF. במידה ונרצה להעניק הטבה לגולשים שישלחו לנו הודעה נוכל לשלב קישור לקובץ במייל האוטומטי.
  4. מתן קוד קופון לרכישה בחנות.
  5. ועוד...

מצ"ב צילום של טאב זה:

טופס יצירת קשר Contact Form 7

לסיכום, הקשר עם גולשים מתעניינים הוא חשוב ויכול להוביל להפיכת גולש מתעניין ללקוח. בדרך זו תוכלו לתת מענה מיידי לגולשים ועם קצת יצירתיות להיות גם מקוריים. מקווה שתוכלו לעשות בזה שימוש.
במידה והמדריך עניין אתכם, לאלן קישורים למדריכים נוספים (באנגלית) של תוסף Contact Form 7:
שמירת כל הלידים באתר באמצעות פלמינגו
שליחת לידים מהטופס אל מערכת ניהול משימות - Asana

פורסם בקטגוריה הדרכות, הודעות אחרונות מהבלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא מענה אוטומטי מטופס יצירת קשר

  1. מאת אביאל‏:

    אפשר דרך התוסף של אלמנטור?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.